Monday, April 20, 2009

Interest In Creative Industries at Marketing@UTM Skudai Johor

Minggu lepas aku dapat panggilan dari kawan lama dari UNIMAS(1993-1998), dia sebenarnya junior staff di UNIMAS masa aku masuk keje sana, dia kemuadiannya sambung belajar kat university yang sama dan course yang sama di Strathclyde University, Glasgow(1991-1992), International Marketing. Di Unimas dia di Faculty of Business and Economics, aku plak kat Faculty of Applied and Creative Arts, heading Arts Management programme(department). Dia bertanya aku kalau free malam sabtu. Kebetulan aku ke Singapura menonton Flamenco Festival yang dikendalikan oleh teman baikku Carmen Santos(orang Madrid, artis yang aku kenali di Jakarta, skrang menetap di Singapura). Acara Flamenco selesai pada malam Ahad. Pagi Ahad, selepas sarapan mengopi dengan teman-teman, aku mengambil teksi yang sampai dalam 7minit tu ke Rochor Centre, tempat bas-bas ekspress berkumpul. Tempat ini telah ada kat situ sejak aku kecik2 lagi. Tapi skrang, bak kata teksi driver tu, macam2 bas dan teksi ada, cuma bayaran yang berbeza. Untuk aku, aku nak cuba bas klasik Singapore-Johore Express warna merah, warnanya masih sama. Nak dipendekkan cerita, aku diundang ke majlis graduation dinner kat marketing school di UTM, untuk memberikan ucapan sebagai seorang yang telah melalui liku2 kehidupan seorang graduan marketing. Sedikit cerita tentang minat dan perjalanan hidup yang membawa akau ke tempat2 dan perkerjaan yang berbeza. Mereka ternyata berminat dengat Creative Industries dan Creative Management, termasuk rakan-rakan pensyarah serta pelajar2nya. Nanti kita sambung lagi ya

No comments: