Tuesday, December 20, 2005

LALAK in NSTP Group Online

1. MA 04/12/2005 Melalak di Panggung DBKL Oleh ABIE ABDULLAH (387 wds)
MAHU atau tidak, perlu diakui dunia tarian di Malaysia kian malap. Sejak persembahan Emas 10 September di Istana Budaya tahun lalu, artistik itu bagaikan hilang daripada pandangan persada seni negara. Bukan tiada penonton. Buktinya, persembahan tarian dari French Dance Troupe di KL Pac baru-baru ini mendapat sambutan memberangsangkan.



2. MM 02/12/2005 Howling on stage By Amir Hafizi (758 wds)
WHEN people say lalak or melalak, the image they usually try to convey would either be kids yelling hysterically or a teenager singing in the bathroom relying more on passion rather than talent. Probably that's what five Malaysian choreographers wanted to portray through their contemporary dance anthology. Well, at least they're doing it with a whole bucket-load of talent.



3. BM 27/11/2005 Lalak selit tragedi Tak Bai Oleh Roslen Fadzil (325 wds)
KEMELUT yang pernah melanda tanah air mahupun negara serantau seperti tragedi tsunami serta pertumpahan darah di Tak Bai, Thailand adalah antara peristiwa hitam yang sukar dilupakan. Ia menarik perhatian semua termasuklah sekumpulan koreografer yang akan beraksi dalam satu kolaborasi tarian kontemporari menarik berjudul Lalak. Persembahan yang julung kali dianjurkan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dengan kerjasama Svarnabhumi Studio (SVB) itu akan dipentaskan di Panggung Bandaraya, Kuala Lumpur mulai 2 hingga 4 Disember ini.

No comments: