Sunday, July 13, 2008

6 Monolog - Segmen Tolong Nyalakan Lampu

Mementaskan karya baru adalah sesuatu yang menggerunkan, apalagi bila kita menampilkan 6 buah karya baru. Terutamanya untuk saya sendiri, yang hanya baru kali kedua menulis skrip monolog dan sekaligus menjadi penganjur 6 mono and festival secara keseluruhan. Apalagi bila saya juga terpaksa berkerja mencari dana dan membuat publisiti. Ianya suatu tanggungjawab yang amat berat, apalagi dikala kita tidak mempunyai sebarang support. Walaupun begitu kita bertuah kerana diberikan tempat di Dewan Bahasa dan Pustaka secara percuma, En.Wahab coba memberikan apa yang termampu. Terima kasih Wahab! Bak kata Sabri Yunos, kalau Wahab cuti atau tak sihat, agaknya apa akan terjadi kepada kegiatan berteater! Walaup[un begitu kita masih berharap yang DBP dapat membantu dengan lebih baik di tahun hadapan, dan takada pulak program lain yang overlap. Pun begitu dah ada venue lain juga yang berminat dengan KL Fringe Festival.

2 comments:

Anonymous said...

Salam,

I've been trying my best to promote the events.Unfortunately I tak dapat hadir.Bukanlah tak sudi...cuma kaki tak sampai.

Psst,I pernah dapat temuduga jawatan mcm Wahab kat DBP hujung 2006.I tak dapat pun kerja kat DBP.Abeh,dah orang yg boleh gerakkan aktiviti2 depa tak mahu bagi kerja,nak wat camne!

zubin said...

TERIMA KASIHLAH RAI, KITA HANYA BERUSAHA, ORANG TU SENDIRI YANG MENENTUKAN. KALAU ORANG DALAM SENDIRI PUN BOLEH SABO, APALAGI ORANG DILUAR SANA! WHAT TO DO, SAYA AKAN TERUS BERUSAHA MENJADIKAN SESUATU REALITI!!!